Rumusan :
Selepas pengajaran dan pembelajaran , cara pengajaran yang ideal harus mengintegrasikan aktiviti praktikal yang dapat diaplikasikan dalam kehidupan seharian pelajar berserta ajaran konsep-konsep matematik.
Pelajar dapat memahami topic ini dengan lebih jelas lagi kerana mempunyai contoh visual dan alat konkrit serta menepati ciri-ciri pengajaran dan pembelajaran yang kreatif dfan menarik .
Selain itu , aktiviti berkumpulan ini membuka ruang kepada pelajar untuk perkongsi idea dan pendapat serta berkerjasama untuk menemui jawapan .
Perbincangan sesame ahli kumpulan mendorong kerjasama di samping menwujudkan suasana kelas yang kondusif dan berlainan.
Bibiografi :
- Buku aktiviti Matematik tahun 2
- Buku teks Mathematice Year 2
- Huraian Sukatan Pelajaran Matematik Tahun 2
- http://sekolah.mmu.edu.my/skserkamdarat/download/rt/m3/m3thn2.pdf
- http://www.scribd.com/doc/15123574/Topic-10-Volume-of-Liquid
- http://www.slideshare.net/guest66ae43/how-to-add-power-point-presentations-to-blogger
- http://www.wisc-online.com/objects/ViewObject.aspx?ID=gch302
Tiada ulasan:
Catat Ulasan