Sabtu, 27 November 2010

Langkah – langkah pengajaran dan pembelajaran .

Aktiviti 2
Darjah :  2M

Masa :  8:10 – 9:10 am  (60 minit)

Kemahiran : 6.2.2 Menyukat dan membezakan isipadu cecair dengan menggunakan unit   
                                 piawai.

Hasil Pembelajaran :   
                                 Pada akhir pembelajaran murid boleh mengukur isipadu cecair dengan  
                                    menggunakan unit piawai .

Alat Bantu Mengajar  :  slide dari Microsoft PowerPoint , Lembaran kerja  .


Langkah 1

Guru  menunjukkan  2  gelas  jus  untuk  membuat  perbandingan  yang  mana  lebih banyak?



Langkah 2

Kebanyakan  jawapan  yang  diberi  oleh  pelajar ialah  A ,  dengan  alasan  gelas  A  lebih  tinggi.

Guru  mengemukan  jawapan  yang  sepatutnya  ialah  ‘B’.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan